onsdag 23 september 2009

Sagolikt ljuvliga varor... och ett gudomligt inspirerande hem!!!

Halloj allihop!! Först och främst vill jag tacka för alla tävlingsbidrag och därmed gratta Linda med bloggen *Lindas hem* / http://www.lindasliv-linda.blogspot.com/ till vinsten av Helen Haglunds vackra skylt *Ljuva hem ljuva*!! Jag drog nr 57 i kommentar listan.....Hör av dig käraste du... så jag vet vart jag ska skicka den fina skylten!! =)
Sedan vill jag visa mina helt alldeles underbart ljuvliga nya varor..det där lilla extra..pricken över i!! Kom till butiken i förra veckan...och gör vardagen alldeles..alldeles...underbar & man blir bara såååå lycklig!!! =)



Fina va!?? *Doggy bagen* med hundkex är en favorit..ti-hi... Titta gärna förbi i butiken i Tånnö, eller i min webbutik www.unikkollektion.blogspot.com för att se mer ...eller för att beställa!! =)



...Häromveckan blev jag & min lilla mor...bjuden till ett annat idylliskt & ljuvligt hem utanför Värnamo....Häng mé & njut!!...



Här bor söta Margaretha med sin familj!!!... där har de ljuvliga blommor i en vacker trädgård....




Underbara stilleben!!....




Porlande vatten..vackra planteringar....Flytande rosor....




Väl inuti huset kan man skåda de vackraste saker....



Dukningen bara den...är en idyll i sig...=) .Muggar handgjorda i keramik av Lena/ Lustfyllt och tallrikar i keramik från Mölle...Ljuvligt god äppelkaka..med glass och smarriga mandelmassa gifflar!! Mm..mm..mm..mm... Tack snälla söta Margaretha!! Du har då förstått att jag...Älskar sött...=)



Överallt finns mysiga stilleben gjorda av en säker hand...Margaretha älskar även hon loppisar..och gör sina fynd då och då!! =)




Nybyggd veranda i gammal stil..ljust, vitt och vackert!!....Där har hon bland annat handsydda kuddar & mysiga inredningsböcker till stunder av njutning...=)
Vilken underbar hörna....eller hur!??



Mysiga kransar..& mer keramik (Lustfyllt)




Sött pyssel....







Skåp & skafferi....






Egensydda kuddar a la Margaretha...Mysigt kökspynt....



Vackert hjärta av rönnbär...& *M* som i Malin & Margaretha....=) Tack för att vi fick komma till dig och smaka underbart gott fika... och för all gudomligt härlig inspiration!! Du och din familj har verkligen ett underbart hem!! Sååå kul att äntligen ha sett det..(Vet även att en reporter har varit hemma hos Er....Ska bli spännande att få se i tryck....=)
Stor kram till Er alla där ute....Ha en härlig vecka!! Kramar i mängder och parti...=) Malin

20 kommentarer:

Marias lilla Skafferi sa...

Nu blev jag alldeles jätteledsen som inte vann din tävling... Men lyckliga du som gjorde, STORT grattis! Jag får väl köpa en skylt då, så jag också får en..! Och den där doggy-bagen, vad häftigt! Speciellt med tanke på att man har en vovve till låns ibland.. Ser fram emot att handla hos dig snart Malin!

Trevlig kväll i höstmörkret!

Hälsningar,
Maria

annika sa...

Ojojojoj... så mycket fint och inspirerande både hos dig och i Värnamo. KOnstigt att man aldrig blir mätt på att se och köpa alla fina grejer.
Ha de gott))annika

Mamma C sa...

Stort grattis till den lyckliga vinnaren. Mycket roligt och fint du fått in i butiken.
Kram mamma C
Ha en fortsatt bra vecka du med.

Thesèse sa...

Åh vad mkt fint du visar som vanligt. snart kan även jag börja att skapa till dej! Ang sängen så var det faktiskt Anna som fick mig bort från de vita tankarna om sängen. Hon sa att ja skulle behålla den brun för det va ett sån extra fint träslag i den.. så därför e jag kluven. den e mkt finare i verkligheten.. hm... kramis

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Gomorron min lilla Sockerkringla!!!

mmmmmmmm.....verkligen massor av må bra saker...*LER*
ÄLSKAR sy-lådan...gudomlig.För att inte tala om doggybagen....hihihi..

Ljuvligt ställe du vart på....underbart både inne & ute...

nu ska jag kika in i butiken..

Kramizzz I mazzzor
Nilla

Lina sa...

Åh så mycket fint du visar!! Så inspirerande!! Visst är det härligt att åka till någon som har det så fantastiskt! man blir liksom lycklig en lång tid framöver!!
Ha en fin dag!! Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

mysigt som alltids hos dig!!!
kramis söta du!!

Annas skattkammare sa...

Såå fint! =)
Kram /Anna

Gry sa...

Å, den blogen din er så utrolig fin, jeg bare drømmer meg bort i alt det fine du viser oss.
Klem Gry : )

Vi i stan sa...

Himmel och pannkaka vad jag älskar din blogg!!

Det är alltid lika roligt med dina små reportage =)
Nu måste jag övertyga mig själv om att det är bra att bo i lägenhet, så att jag inte förgås av att vilja bo i HUS!

Hejsvejs söta Malin!

/ Malin

malinaronsson.blogg.com

Unknown sa...

Hej vännen min,

Så underbara bilder! Vilket hem!
Massor av inspirations kickar!!!!

Tack tack.....

Roligt med alla dina nya saker som du fått i butiken.....

Jag skall dock hålla i slantarna för jag har äntligen fått Pigge att gå med på förändirngar i hemmet!!!!!
Golven kommer att bli ljust grå.
Köks luckorna får sig en ny omgång färg och nya handtag
En vägg med gamla fönster skall byggas.......
Så dit får pengarna gå istället.
Nät det är klart då börjar piffet.....

Är så glad för de saker jag köpte i somras.

Kan du skicka 2 par balettskor till mig.
Har en vän som så gärna vill ha ett par till sig och ett par till sin dotter.
Jag sätter in pengar på ditt konto.

Du vet ju min adress, annars mejla.

Ha det bäst vännen
Önskar dig fredagsmys och god försäljning
Kramisar Jeanette

Gudrun sa...

Mysig blogg, kommer åter.

BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen sa...

Hej! Har just hittat din blogg, jättefin! jag länkar dig :)

kram!

http://www.shabbychicliv.blogspot.com/

Marie sa...

Hej Malin!

Vilken inspirationskick det måste ha varit att få besöka detta vackra hem, helt ljuvliga bilder!

Många kramar till dig!
Marie

Smultronstället sa...

Heeej:D Jag förundras över din inspiration du levererar gång på gång, jag blir ju alldeles vimmelkantig av alla fina bilder ;)
Må bäst kramar, Madelene

bikim sa...

your blog is lovely. i'll add you to my favourite blog list, ok?!
Take care,
Rosa from Portugal

Tina sa...

Hej!!
Vill börja med att säga att du har en fantastisk blogg!!!!!!!!!!
Jag lade direkt upp dig på Bloggar jag följer =)

Jag heter Martina, kallas Tina & jag fann dig genom en vän som brukar vara inne hos dig.

Vi hoppas på att hälsa på dig inom det snaraste =) Vi bor ej så långt från dig =)

Må gott & tack för allt du delar med dig av!
Kram Tina på
Livet är här & nu
http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

Floras Kulle sa...

Men jisses, så fint!
Har hon ingen blogg, den här Margareta??? Tipsa gärna om vilken tidning de kommer med i!

Jättefina bilder, det är alltid så inspirerande att kika in hos dig!
Blev tipsad för ett tag sedan av en av mina kunder, som besökt din butik. Så ojade vi oss en stund över hur myyysigt du har det och vilken fiiin blogg du har och vilka fiiina saker... Ja, du vet, sådär som två inredningsintresserade fruntimmer kan låta, när de får dela en rejäl dos inspiration! :)

Ha det fint!
Kram:
Annette

Fru Grön sa...

Oj vad fint de har det! Blir så inspirerad! Äntligen är det höst och det finns tid över för pyssel inomhus. Hoppas allt är bra med er! Kram

Sunnanvind sa...

Kul med ett "hemma hos-reportage", superfina bilder! Hälsningar Carina