söndag 16 november 2008

Lustfyllt i Habo har öppnat i nya lokaler!!....Helt gudomligt!!..


Här står ägarinnan Lena och hennes lilla mamma!!.. i sitt ljuvliga kök och café!! Dagen till ära kunde man äta *kakbuffé*!!..Betala och ät hur mycket ni vill...Kan ni fatta?? Livsfarligt för en som älskar sött!! hi-hi... =) mm mm mm mmm..


Lenas underbara keramik och saker till salu...Lena är fenomenal på att sätta samman saker på ett enkelt och vackert sätt..stilsäkert!!!

Åh..titta vem man hittade här..Lilla Lovisa och vännen Carina...Lena smet i väg och fyllde på kakförrådet..=)


Här har vi söta Lina med bloggen www.mittlusthus.blogspot.com

Bilder säger mer än tusen ord..titta & njut!!............... =)
















Gissa om jag hade en underbar dag i dag mina vänner??!!...Ljuvlig...!! =) Man visste knappt vart man skulle börja titta.. Jag sa till Lena att risken är stor att hon får stå ut med mig ofta..hi-hi...

Helt solklart ett utflyktsmål!!

Lev, njut å va glada allihop!! Må så gott!! Många kramar Malin

46 kommentarer:

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh vilka bilder, helt bedorande.. Gillar den gröna färgen på bordet.. Ha en bra vecka som kommer..
Kram Linda

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Helt underbart...njuuuuter genom dina bilder!!!

Kramis Anna Panna

Anonym sa...

Många stora tack för att du delar med dig av bilder från invigningen av Lustfullt´s nya butikslokaler som är helt fantastiska. Jag önskar att jag också hade haft möjlighet att vara där.

Kram Kram

Unknown sa...

Underbar affär, drömlikt stor yta, min butik har en så liten...

Lina sa...

Du var då snabb!! Tack för en underbar dag!! Stor kram till dig!!

Majas skafferi sa...

Hej!Vilken fin affär!Hade gärna besökt den,handlat och fikat!I och för sig kan det uppstå ett visst fenomen när man besöker butiker där man vill ha ALLT; man handlar inget..går inte att välja :)

Hjerterom sa...

For en dromme butikk !!
Alt er bare så nydelig :)
Flink du er til å ta bilder,et bilde sier mer en tusen ord ja :)
Klem Siw

Marie sa...

Hej sötis!

Så du och Lina har varit där idag, visst var det helt fantastiskt fint!!!!! Fastän jag var där igår känner jag redan att jag är sugen på att snart åka dit igen, hihi.

Ha det bra Malin och hoppas att vi kan ses framöver!
Kramar Marie

Malin sa...

Åhhhhh vad underbart, vill ha allt =)
Puss & kram Malin

Tina sa...

Förstår att du hade en underbar dag! Ser ut som rena rama himmelriket. Så underbart fina bilder du visar! Kramar Tina

vitating sa...

Underbara bilder!! Såg tidigare i Maries inlägg (vita ranunkler) att hon varit där, ljuvliga bilder!! Förstår att du myste!
Kramar Maria

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vilka fantastiska bilder!!!
Jag blir hur shoppingsugen som helst!! :D
Synd man inte bor lite närmare!!
Jeanette

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej min lilla pudding!!!

hihihi..hoppas allt är bra med dig.
Här är det full rulle med allt vad det innebär.Kaos överallt.
har äntligen fått fart på gubben igen efter ryggskottet.idag ska han komma hem med en massa virke....jippiii...kanske det snart kan bli klart i trapphuset å hallen så jag får pynta där..

Vilket underbart ställe du varit på.
njuter av lovely bilder!!!

pappsen hälsar å tackar för den fina presenten....igen.Tyckte det var jätteroligt att få paket hem....hihihi...

Kramizzz Nilla

Smultronstället sa...

Gudars så härligt;-) förstår du trivdes i de sällskapet;-)

Kramar M

IKT i min vardag sa...

Vilket ställe! Förstår att du njöt den dagen!

Kramis

Tulipa sa...

Jag förstår att du hade en underbar dag!
Måste ta mig dit så fort tid finns!
Tack för alla bilder du bjöd på!
Kram Tulipa

kardemumma sa...

Hej Malin!
Vilket ställe-vackra saker och underbart fika -såna ställen växer inte på träd!
Lyllo dig!
Kram C

Anonym sa...

Hei..
Kjempe fin blogg du har:)
Masse koslige bilder,skulle gjerne tatt en tur innom butikken.
Ha en kjempe fin uke:)
Anita

ängeln i vitt sa...

Hallojsan Malin!

Vet du .... jag törs knappt titta på bilderna då jag blir sååå himla sjuk ja, jag är nu uppe i typ 42 grader hahaha. Nu kommer väl tårarna snart oxå ja det känns så. Det struntar jag i för jag tänker ta en vända till.

Ha det gott
Kram / Carina

Annas skattkammare sa...

Ser helt underbart ut! Måste bara dit snart igen!! Kram /Anna

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Tusen tack för det härliga njutningen!Nu fick jag verkligen mer inspiration till att tillverka "nåt"
Må så gott
/S

Hjärtat Mitt sa...

Mmmm kakbuffé, det är inte dumt det, men ack så farligt :)
Så underbart det ser ut hos henne. Verkar var ett ställe som man måste gå många rundor i, innan man kan bestämma sig för vad man ska ha.

Kram Mari i Marieholm

mig & alice sa...

AAAAAAAAAAAAAHhhhhh, vill ha allt jag ser.

Kan tänka mig att det måste vara underbart att sitta där och fika i den miljön.

Med tanke på hur det ser ut i den kvinnans hem, man vill ju bara flytta in där.

Jaa, kanske vi är i samma ålder...jag är född -73 men på något sätt så är jag ändå ständigt 22 år *fniss*

Ha det så gott och tack för allt det vackra du delar av dig med.

Kraam
melinda

linnea-maria sa...

Åh vilka underbara bilder!!! Ni måste ha haft en underbar dag, ´helt fantastisk!! Ja jag är såå sugen på att åka neröver. Vi ska nog åka tillsmåland i vår eller sommar och då kommer jag naturligtvis till din butik också. Kram /linnea-maria

hvorfor ikke... sa...

Oh! jag vil også dit ;)
Takk for titten. Masse flotte bilder!
smil Torunn

Karen Klarbæk sa...

Hej med dig og sikken fin fin blog du har. Fandt dig ved et tilfælde og kan slet ikke komme herfra igen.
så må jeg linke til dig på min blog?

Så også lige du har lavet hjerter af "mit" skrift stof fra Stof og Stil. Det er min fars tyske breve og min farfars prædiken der er på det design, så jeg blev glad for at du viser det.
Og så dine fine kager...
Kig ind på min blog og se jeg har også lavet hæklede kager (se lidt længere nede af min blog for flere hæklede kager)

Mange hilsner
Karen i Danmark

Les Cotrions sa...

Fantastic!!! A corner of paradise!
Vale

Anonym sa...

Vilken underbar butik! Vill ju ha allt : ) Och kakbuffè... det är så man får rysningar! Hi hi.

Kram Maria

Palmerska villan sa...

Åhhhhh när jag såg detta så kollade jag genast min agenda och planerade in när jag ska komma till dig. Det ser underbart ut....
ses
MVH EMMA

junhe sa...

tack för tipset med butiken i habo. var exakt ligger butiken och vilka öppetider har de=
jag åker till hjo nästa helg och funderar på att göra ett besök i butiken då? tacksam för svar!!!

ha en bra helg/ kram junhe

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan mitt hjärtegull!

kikar in å önskar dig en underbar helg med mycke myspys.
Å massvis med kunder....
Här ska det ut i julruchen å handla ett par julklappar....
sånt där som troligtvis kommer att ta slut.
De små är det ju inte svårt att handla till men Alva 6 Samuel bävar jag för...huvva.tänkte köpa ett par fina advetsljusstakar till dom i smide.

Kramizzzzz
Nilla

Paulien sa...

Such a beautiful blog!
I look almost every day.
Great compliments...
Paulien

Karen Klarbæk sa...

Tak for din skønne hilsen.
Jeg jeg laver bolig og julekataloget hos stof og stil og laver selv en hel del af de designs vi sælger. Dejligt arbejde ikke?
Jeg både designer og indkøber tekstilerne og laver katalogets udformning.
Skrift designet er lavet af gamle breve og gamle modeblade fra 1907.
Det er meget populært det design...nogen gange er man heldig at ramme rigtig :)
Jeg er helt vild med din blog og din butik.
Linker til dig straks...

Kram og hilsner
Karen

junhe sa...

TACK SÅ HJÄRTLIGT MYCKET FÖR VÄGBESKRIVNINGEN TILL "GULDGRUVAN" =) KRAM JUNHE

Millas hem sa...

Ja, bilderna talar för sig själva!
Ser superfint ut!
Kram C

Palmerska villan sa...

Hej.
Jo vi gör verkligen allt. vi sparar bara skalet.. Knappt det.
Det är verkligen jättekul, Men det är också väldigt svårt. Man behöver sitta mycket och kolla på bloggar och få inspiration. Då kommer din oftast in i bilden.
Jag får ta min lilla mamma och komma och hälsa på till advent.
ha det så bra

No.15 sa...

Hej Malin!
Fina bilder du delar med dig av... dit måste man ju åka någongång!
Ha en fin vecka!

faster atta sa...

... Åhh..... vilket ställe!!! Det verkar vara en härlig butik precis i min smak... ti-hi... är allt bra med dig?? Jag har haft krångel med min dator ett bra tag nu, det går inte att blogga med den.... och vad ska man då ha en dator till??? .. ti-hi.... Vissa sidor har varit jättesvåra att ladda upp, speciellt din. Men nu verkar det fungera... UNDERBART!!!

kramis

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej goding där!!

Först...du har en sak att hämta hos mig!

sen....jo vet du vad jag önskar mig i julklapp.....singstar ABBA...hihihi...å en hotellnatt.
Har inte varit barnledig på 5 år...hihihihi..kanske dags snart!
maken å jag firar 5 årig bröllopsdag den 11/12 så då kanske man skulle passa på...hihihi..med lite rajtantajtan...hihihihi...
Men sen finns det ju så mycke annat fint oxå....hoppas jag kan köpa mig nått riktigt tjusigt...

hoppas du inte blivit insnöad i dagarnas snöväder...
här vräker snön ner just nu...usch å fy...burr..önskar vi hade en öppenspis.Kanske får önska mig en sån oxå...hihihi..

Kramizzzz Nilla

Vitt och vanilj sa...

Härliga bilder,kunde inte åka själv men mamma var där och fotade,njuter nu av både hennes och dina bilder tills jag själv kan åka dit.( titta gärna in på min blogg om du vill se mera).
Kram Petra

Unknown sa...

Åh det är ju inte sant vilka underbara bilder!!! Pssssttt du har något att hämta hos mig, hihi Kram Petra

Moa sa...

Men vilket fint ställe du varit på .. blir helt lyrisk... =). Vilka saker ser flera som direkt kunde flyttat hem till mig.. Hoppas allt är bra med dig och att affärerna går bra =).. Du får ha det så mysigt i dessa adventstider.. måste hem och pyssla lite med pynt ikväll.. hög tid nu kramiz/Monica

Anonym sa...

Hello my name is Peggy,I'm french girl (36 years),I come from france ,in the saouth......
A surprise is waiting on my blog: "la malle ô bidulles",congratulations ,I chosed your blog,because I love your creatios...i 've big pleasure to come on your space.....
big kiss,

peggy

Anonym sa...

det var verkligen fint!!! Älskar det här vita, men ändå inbjudande. Ha en bra dag!

Anonym sa...

Oj himmel vilka fina saker! Jättetrevlig blogg! Nu väntar jag med spänning på keramiken som jag beställt....

Anonym sa...

Vilka öppetider har ni över sommaren? tack för en underbart café och butik!!