fredag 26 december 2008

Lite julbilder från mitt hem!!....

Hej på Er allihop!! Hoppas att ni har haft en skön och härlig jul med mycket mys och *pys*!!
Här har det varit fullt upp med försäljning..mys och bus... Tänkte visa lite bilder på min *enkla* julpyntning i år..från mitt hem!!!..



Granen blev pyntad av min son Kalle i år..han är den mest pysselsugna kille man kan tänka sig...=) KUL...



Bord med delikatesser och mys....



Närbild på pyntet i kupan....



Bild från stora rummet....




Fönstret.....




Nu var det jul här i vårt hus.......Har förkärlek till små söta dockskåp!! Lägger i en ljusslinga i huset så det blir som en hemtrevlig lampa i hallen......




Och här har vi ett till.. ståendes på golvet pga dåligt utrymme just nu.....=) Tyvärr har min minsting varit på det och brutit loss altanen och dörren ti-hi...Vill man ha det fint får man lida pin .......=)




Mina vackra julstrumpor som Sofia på butik *Fyra vindar* har sytt!! Hon har förövrigt utförsäljning from den 27:e december!!
www.fyravindar.blogspot.com





Mysigt att tända ljus.......




Takkronan.....a la IKEA...



Storarummet sett från hallen.....=) Staket som hejdar lille Maximus från att gå upp i trappen!!!




..julpynt....



Lite tallris i flaskor hängandes i fönstret.....
Det var lite från mig..tjohej ...!!! =)
Nu är det REA som hägrar för fullt med mina vanliga öppettider torsdagar 18-20 och lördagar 11-15. Hjärtligt välkomna att fynda!!
Njut av de sista dagarna på året....lev och var glad!!!!! Kramar i massor Malin


35 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Hej Malin!!

så mysigt du har det..
Gillar verkligne din blogg bild..Jag vill bara stiga in och sätta mig och äta de fina vita marsmallowsen..

ha det så bra..
kram anna

Inspiration i vitt sa...

Såå fint du har det Malin jag förstorar varenda bild och njuter av att titta på allt vackert du har.
Hoppas att din jul varit bra kram på dig/Ingela.

Mamma C sa...

En riktig god fortsättning till er och myckt fina och mysiga bilder du visar.
Kram Mamma C

stina sa...

Åh så vitt och vakert du har!
Dockskåpen är underbara .....
Han inte in till dig för att önska godjul så nu önskar jag dig ett GOTT NYTT ÅR!!!
Kram Stina

Anonym sa...

Altid mye fint på bloggen din:):)
Har noe til deg på bloggen min..
Klem Anita

fyra vindar sa...

lite jul i stugan blev d allt till slut...=) ser så myspysig ut! hoppas du hade en fridfull jul!
mellandagskramar fra sofia

Jenny Oak Fae sa...

HIMMEL så mycket vackert, dockskåpen är ju helt LJUVLIGA!

: )

Tack så hjärtligt för din kommentar..!Just nu är det lugnt & tyst här hemma, för grannarna är bortresta, vet ej när de kommer hem...Efter nyår ska min pappa försöka få tag på honom som äger huset jag hyr, efter det lär det bli bättre här...hoppas jag!

Önskar dig en fortsatt trevlig helg!

Kram, Jenny

*************

Betty sa...

Vad fint ni har ! Så lustigt inser nu att vi träffades på Lenas invigning utan att veta om det. Hörde att en liten kille hette Maximus , vilket jag tycker är väldigt fint plus att han var bedårande söt. Inser nu att det måste varit ni! Var själv där med familjen o en tjej som jobbar hos oss o bara njöööt av allt fint.

Kramar från Betty !

IKT i min vardag sa...

Du har det så fiiiiiint där hemma. Känns ju lite skönt att du säger att du har lite "skit i hörnen" du också så att man inte får komplex ;) Vad gulligt med staketet som barngrind!
Jag skrev på butiksbloggen angående copyright-tecknet ;)

Kramis!

Betty sa...

Hallå igen !
Jajjamensan det var jag. Lustigt för när vi var där så gick jag o tänkte - idag är det nog många bloggare här ?!
Fågelholken kommer från ett ställe här i Borås som heter Vingens hantverk o är en dagverrksamhet för personer med psykiska handikapp.

Det vore jätteroligt om du kikade in när du har vägarna förbi. Jag o min lilla familj har planerat att besöka dig så småningom.

Kramar från Betty !

Betty sa...

Hallå igen !
Jajjamensan det var jag. Lustigt för när vi var där så gick jag o tänkte - idag är det nog många bloggare här ?!
Fågelholken kommer från ett ställe här i Borås som heter Vingens hantverk o är en dagverrksamhet för personer med psykiska handikapp.

Det vore jätteroligt om du kikade in när du har vägarna förbi. Jag o min lilla familj har planerat att besöka dig så småningom.

Kramar från Betty !

Hjärtat Mitt sa...

Så vackert. Har förstorat upp varenda bild och suttit och suktat :)
Rolig idé med dockhusen.

Kram Mari i Marieholm

Marie sa...

Hej Malin!

Så mysiga bilder, du har det sååå vackert!!!! Har förstorat varendaste bild och kikat på minsta detalj, hihi. Jättegulligt med ljusslingan i dockskåpet och vad fiffigt med staketet som grind.

Ha en härlig dag och ett Gott Nytt År!

Kramar Marie

Linneagården sa...

Hej Malin.
Så kul att få se hur du ser ut. Du är lika söt som man tror & föreställer sig att du är! Sonen har glimten i ögat oxå!
Ni har så vackert hem & här kan man hämta inspiration.
Hoppas du oxå njuter de sista dagarna av detta år, samt får en fin nyårshelg. Många kramar från din bloggvän //madelene

GOTT NYTT 2009

Annas skattkammare sa...

Så fina julbilder från ditt hem!! Så snyggt allting!
Gott nytt år!
Kram /Anna

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Så många fina bilder på så mycket fint:)
Ha, ett rikigt gott nytt år, 2009!
kram/s

Sallys hus sa...

Gott nytt År!
Kraaaaaaaaaam Katarina

Anonym sa...

Heeej Malin!

Det var sååå länge sedan jag kikade in till dig.

Har suttit och scrollat upp och ner ett bra tag nu och tittat på allt fint du visat.

Massor av inspiration och positiv energi får jag hos dig.

Nu ska jag gå och väcka gubben min med lite bubbel :D

Ett riktigt Gott 2009 till dig från mig

Kram Lena

Eli sa...

Hei Malin.Synes du har en kjempe fin blogg som jeg bare kan sitte og nyt lenge og en fantastisk fin butikk som jeg gjerne skulle handlet litt fra, har sendt deg en mail og håper du kan si meg hvordan jeg får handlet fra din nettbutikk.Hilsen Eli

Les Cotrions sa...

happy new year!
All the best!
Vale

☆Therese sa...

Så skjønne jule bilder fra hjemmet ditt :o)

Ønsker deg alt godt i det nye året!
Klem

(nå skal jeg på Rea ;o))

Hjerterom sa...

Godt nytt år :)
Du har det alltid så koselig og fint!!
Det er en fornøyelse å se på bildene i bloggen din :)
Rett og slett NYDELIG.

Klems Siw

junhe sa...

åh, vilken vacker glaskupa med frost på...är den hemmagjord?
ha en bra helg/ kram junhe

Färjtorp sa...

God fortsättning!!
Så mysigt du har det.

kram Johanna

Ett skönare liv sa...

så fina bilder du visar :) mysigt du har gjort !

god fortsättning :)
kram nadja

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej min kära vän!

Hoppas det nya året börjat bra!
Jag tror att 2009 blir ett bra år.Trots mindre pengar för många så tror jag det kommer att locka fram många nya ideer å skapanden.Typ man tager vad man haver osv.Mycke secondhand köp inkl loppisar.
Ser fram emot massa kreaktiva ideer å tips på bloggarna i år.

Underbart julhem det blev tillslut iallafall....*BLINK*

Kramizzz Nilla

Carolina sa...

Tittar in för att önska god fortsättning och se hur ni har det.
Kram
Caro

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Godt Nyttår snille og lykke til med rea!...jeg skulle så gjerne fått shoppet hele din butikk ;o)
Klem

Anonym sa...

Oh vilken mysig blogg du har! Hit kommer jag igen :)
Ska inom en snar framtid åka till Värnaom och besöka din butik...=)

Kram
Malin

my-shabby-home.blogspot.com

Linneas Hjärtefröjd sa...

Hej!!
hittade till din sida, och måste verkligen säga att den har genast blivit en av mina favoriter!!!! så otroligt fint o inspirerande!!! hit kommer jag komma ofta o bara njuta :)

kram linnea/Blomnea

Anonym sa...

Du har nåt att hämta hos mig!

kram Carina

Anonym sa...

Hej!
Jag har läst din blogg och jag är helt förälskad i dina saker och din lilla butik.
Nyfiken på hur du startade med butiken?, Vad som kan vara viktigt att tänka på m.m.
Är sugen på att starta en egen butik någon dag :)
Skriv gärna till mig
kajsa_holm_90@hotmail.com

Tack på förhand!
Kajsa

Marianne sa...

Hejsan! Jag undrar om du har de underbara småkakorna (singoalla, finska pinnar & bakelse) till försäljning, i såfall; vad kostar dem? De är ju helt bedårande, som så mycket annat på din blogg!
Hoppas på svar snarast.

Marianne

Linda sa...

Hej!

Såg nu att den var från 2008 men jag länkar till den en då för den var så fin. Tack för inserationen.

Linda sa...

inspirationen ska det ju stå :)