tisdag 2 oktober 2007

Nya inköp till mitt hem!

Har oxå alltid velat ha ett olivträd...dom är sååå fina! (men ack så dyra och svårskötta!!) Men nu ville jag anta utmaningen att äga ett! Till den köpte jag en liten groda och satte i jorden som ska "kvacka" när den behöver vatten hi-hi...Håll tummarna att det funkar =)
Blev så inspirerad när jag såg att någon hade marschmallows på sin blogg. Smarrigt!Så jag var tvungen att köpa några och lägga dom i mitt kakfat...Det är bara att ta! =)


Hittade en gammal låda i Moheda i söndags som jag satt "Plättar i luften" och ljushållare i (som egentligen är någon gammal slags sprits). Ska försöka få tag på en madonna att ställa i..eller ni duktiga bloggare kanske har något annat fint förslag?

Denna vackra etikett hittade jag på AnnaK i Jönköping.... (har målat den vit) =)
Se mer av butiken på en doft av danmarks blogg.



När jag köpte mitt olivträd hittade jag även några praktiska trälådor i shabby stil med griffeltavla på den ena sidan till att ha mössor, vantar och dyl i.. Visst var den fin? =) Ska ha dem på vår hatthylla..De fanns på"Skinnarnas handelsträdgård" i Ljungby.. Ha en trevlig vecka allihop! Tack för alla fina inlägg...lev njut och va glada!! Det ska jag...Kraaaam Malin





21 kommentarer:

faster atta sa...

Lycka till med ditt fina olivträd! Jag skulle aldrig vaåga köpa ett sånt svårskött träd, det skulle liksom dö.... Men grodan kanske hinner rädda det! Smart med påminnelse till vattning....
kram

Färjtorp sa...

Oj så mycket fint du har hittat! Olivträd är nåt jag också skulle vilja ha!
Trälådorna var hur fina som helst.
Ha en bra dag.
Kram Johanna.

Solsjö - Under en vind sa...

Men hallå så mycket fint du shoppat!!!! Mycket mys! Må gott! Kramis!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det fint med olivträd...
Det ser jättemysigt ut på bilderna!!
Kram
Marie

Hem och Lycka sa...

Å vad mycket fina ting du funnit, olivträd skulle jag också vilja ha..

Lönnergårds Anna sa...

Meeen va fint du får till de. Suck!!
Du en sån låda måste jag ha....du ska inte till Ljungby snart igen???

Så vackert.

Kram på dej!
Anna

linnea-maria sa...

Vad fint du har gjort!
Och vilka fina inköp. Men är det verkligen ett tänt ljus inne i fågelburen (jag tänkte på brandfaran)??
Kramar/linnea-maria

Linneagården sa...

Olivträd verkar vara helt rätt nu! Lycka till. Du har så fin vägg bakom trädet, tycker jag. Vad fina skaer du köpt till hemmet, alltid kul med nåt nytt. Minns ej om jag frågat,,,,men jag länkar dig..
*kram* /madelene

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men hallå så fina saker du hittat...Lycka till med trädet!
Så fin blogg du har.Jag länkar dig om det e ok....
hälsningar Pernilla

Ljuva ro sa...

Lycka till med olivträdet, smart med grodan! Lådorna var verkligen fina, skönt att var sak har sin plats!

faster atta sa...

Vet du vad, jag kommer att härma dej lite, men bara lite... Min underbara lillasyster bor nära ett IKEA så hon åkte dit idag och köpte en ljusslinga åt mej! Den du har, tyckte att den var så fin...
kram

Evelinas hus sa...

Oj vad mycket fint. Lådan är så charmig. Olivträd är inte så svårt. Dom kan tappa lite blad inne på vintern men får massa ny om man ställer ut dom på sommaren. Jag har haft mitt äldsta i 11 år nu.
Kram Caroline

Marie sa...

Vad många fina saker du visar. Gillade verkligen trälådan med griffeltavlan. Olivträd är inte så himla svåra faktiskt. Ha dem bara svalt nu under vintern. Det kommer säkert tappa blad men det kommer nya till våren. På sommaren älskar de att vara ute, växer så de knakar då.

Kram Marie

faster atta sa...

Nä, jag tror inte heller på "svävande lakarn" men den här huvudlösa munken.... Grannen säger att han blev påkörd av en taxi för några år sen och den chaffören vill inte prata om det... Vet inte vad som hände men det är en skröna kring den händelsen som cirkulerar på byn....

Tror på andeväsenet gör jag, det blir nog så när man bor som vi gör...
kram

"M" sa...

Vilken fin låda...och etiketten är så fin med.
"M"

faster atta sa...

Nu sitter jag här i mitt hem och har en helt underbar och efterlängtad ljusslinga att sätta upp i ett speciellt rum... Du får se imorgon hur det blev!
kram

elin1976 sa...

Jeg selger tildaene og kaninene. Så mange flotte ting du viser bildet av. Sånne kasser med kritt tavel på må jeg rett og slett bare skage meg. Å det flotte fugleburet står høyt på min ønskeliste. Ha en fin fredag:O)

Anita sa...

Så masse koselige bilder!!
Ha en fin helg! Linker deg jeg!

Anonym sa...

Ville bare si at jeg likte bloggen din og at den var trivelig og lese.
Lykke til med olientreet. Har 4 stykker hjemme og jeg har lært meg at de skal ha mer vann enn det jeg trodde.....la dem ikke bli tørr

Brunkullan sa...

Å..marshmallows!! Har några maränger i skafferiet.. Måste nog ner och knapra lite:-)
Blev sötsugen nu!!

Susanne

Mitt hem är min borg sa...

Vilka fina inköp du har gjort..
Lådan med griffeltavla på är jätte fin, och praktisk..
Ha de så bra idag..
Kram!!