torsdag 14 april 2011

I blickfånget!!!..........=)


Mellan alla arbeten inför modevisning och inlämning av arbeten, ville jag bara visa lite bilder från textilakademins *klänningsutställning* på Blickfånget- Folkets hus- Värnamo, samt under under design veckan, *knäppfabriken*- Värnamo.

Vi arbetade med klänningarna i grupper om tre och blev tilldelade olika material via lottning, som vi skulle göra en klänning (stilleben) av......Följande företag bidrog med material:



Mandus- Värnamo...En metall industri som bidrog med *metallstängerna* som bla jag, Lovisa och Emma designade, böjde och formade till ett *liv med kjol....

Därefter klädde vi stommen med silverfärgat *tyg* som ska likna metall, samt långa rivna trasor. Och gjorde rosor i metall och pärlor....

För mig symboliserar klänningen, *den perfekta ytan utåt*, vacker, fin, glamourös...men ack så trasig och *tom* inuti.......

Dagens I-lands problem??! =)


Nästa klänning är gjord i papper som SCA bidragit till....Läcker!!!


Dessa ljuvliga skapelser är gjorda av skinn från Källemo och papper från SCA.... Sagolika!! =)


Denna godingen är gjord av matt bitar från Kathea i Värnamo....sååååå söööööt!!! =)


100 st vikta rosor i papp!!!! Tapetbitar från Jehrens....Fantastiskt va!!??


Denna beauty är bla gjord i skinn från Källemo....


Ice queen....är gjord av papper från SCA!! Wellpapp, silkespapper och bubbelplast!! Awesome!! =)


Sist men inte minst.... ytterligare en klänning som är gjord av mattbitar och garn från Kathea i Värnamo. Häftig!!! Hoppas att ni tycker om *våra klänningar* och att ni blivit inspirerade!! Man behöver inte alltid göra saker som man kan använda.....så länge man har roligt =)

Ett stort tack till alla företag som har bidragit med material, som gjorde detta möjligt!! =)

Njut av dagen!! kramelikram Malin <3

12 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
Underbart läckra idéer, det är bara fantastin som sätter stopp..
Men här flödrar det verkligen
kram
sandra

vita drömmar och svarta tassar sa...

Där kan man tala om kreativitet!
Så duktiga ni är...

kram

bikim sa...

so pretty!
Take care,
Rosa

~~*Pennyshouse*~~ sa...

åååå jag dååånar!
wow!!!
va duktiga ni är!!!
Helt otroliga.

Å så fin butik du besökt.....din kollektion är bara såååå fin.När jag får tummen ur att öppna mitt kondis har du en given kund här....LOVELY !!Måste sparka gubben i baken så han blir klar där uppe så jag får tillgång till det tilltänkta rummet :)

Kramizz Nilla

Ett Vitare Hem sa...

Jisses så kreativa de varit, underbara!
Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

Mamma C sa...

Yeeeesssss, vilka blåsor ni gjort. Dom är helt underbara allihopa.
Kram Mamma C

Essay_writer sa...

thumbs up!

Eva i Butik Sött o Nött sa...

Underbart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

linnea-maria sa...

Vilka underbara klänningar!!! Vad är det för utbildning du går?
ha en fantastisk vecka /Therese

tindra lite mera sa...

Jag blir så glad att se den glädje och skaparlust som dessa klänningar vuxit fram ur till vackra skapelser!
Kram Katarina

Haze design sa...

underbart vackra!

matilda sa...

hej! det var jag som var på folkhögskolan igår och sökte in till textilakademin! alltså de här klänningarna är ju så galet fina. den första, andra och den i tapebitar är nog mina favoriter. åh! vad kan du säga om utbildningen i värnamo i övrigt?
kram!